Thursday, May 15, 2008

Sibuk..sibuk..

tis poem freshly created by me..hahahahaha..dedicated 2 all penyibuk out there...

Semalam aku sibuk..
Hari ini aku sibuk..
Esok belum tentu aku tak sibuk..

Bila aku tak sibuk, kau sibuk..
Bila aku sibuk, kau lagi lah sibuk-sibuk..
Suka sibuk, tak boleh ke kalau kau tak sibuk??

Sibuk..sibuk..
Selalu jadi penyibuk..

Apa kata, kau buat kerja kau,
Aku buat kerja aku..
Aku tak kacau kau,
Kau pun tak kacau aku..

Tapi..
Kau tak kacau aku..
Kau kacau kawan-kawan aku..
Lagi susah bila macam tu..
Terus semua orang jadi sibuk..
Bak kata orang-orang tua,
Cubit peha kanan, peha kiri terasa..
Susah juga kerja dengan tukang sibuk ni..

Sibuk..sibuk..
Selalu jadi penyibuk..
Tapi..
Terima kasihlah..
Sebab kalau tidak, tak ada pula tukang sibuk…



SL PUTRI
Kuala Lumpur

1 comment:

Ungu said...

heheh,mcm nk tergelak bacer.. pantun.. ni.ni pantun 3 kerat yer?