Wednesday, January 27, 2010

Another Eps of Sayang Cucu

Yea..yea..saya tau, saya sudah tertangguh dlm mengapdet blog saya ini agak lama..hubby mesti marah (walau tidak disuarakan sbb saya tidak memasukkan cerita-cerita yang melibatkan pelaburan wangnya dan bakat 'profesionalnya' dlm bidang fotografi tidak diwarwarkan ke alam maya)..anak-anak saya juga mesti mrh bila mereka sudah tahu membaca nnt, "kenapa kitorg x glamer januari 2010 nie??!!" Ampunn ya amat..tapi saya cuba untuk mengapdet cerita-cerita hiruk-pikuk saya dlm mengadap karenah anak-anak saya sepanjang bulan ini sebelum habis bulan ini..hehe..(i've 3 days off this weekend..i'll see what i can do..)

Kisah ini berlaku semalam..sebagai seorang perempuan (hanya perempuan yang memahami naluri perempuan), saya tahu kenapa saya ternampak terompah bertumit kaler merah jambu saiz Aneen di muka pintu bilik emak saya semalam..terdetik di hati, baru tue..jadi saya bertanya pada emak, "mana dapat tue??" seperti biasa, mak saya akan memulakan hikayat seribu jam sehari bersama cucu-cucunya dengan, "Allah......" hehe.."mak pergi YB (kedai kasut Yebeng yang terletak di greenwood), yea lar, mak gardening pakai crocodile.." yea mak..tiada siapa tanya kenapa mak pergi kedai kasut tue..tapi mak bermula dengan ayat mempertahankan diri atau dalam kata lain menjustifikasikan sebab untuk mak ke kedai itu..

Mak sambung cerita mak lagi, "mak tengok-tengok semua selipar harga 30 ringgit..mak tanya budak tue, x ada yg murah ker?? Budak tue jawab kat mak, "standard lar tue kak.." Amboi berlagaknya dia..Mak punn terus tunjuk kat dia selipar mak tue, "Makcik nk buat pergi pasar jer punn..xkan nk pakai yg nie.." Mak punn cakap kat budak-budak tue, Opah cari kat Bata lar mcm nie..mati keras gak mak 20 ringgit.." Aaaa..xkan terompah Aneen tue 20 ringgit?? Sambil bercakap sambil mak tunjuk pada saya satu arah, di atas lantai berhampiran dengan mak berdiri ada sepasang frogs (mcm crocs gak lar) warna biru..oo..Ayyen punn dapat sepasang..

Masih lagi belum tamat cerita mak, "Pandai pulak dia, keluar kedai, dia cakap kat mak, "it's ok Opah..kita cari shoes Opah kat kedai lain pulak.." hahahahaha..memang pandai anak dara saya itu..sekali lagi ditekankan di sini, hanya perempuan memahami naluri seorang perempuan..

Macam dia tau Opah dia frust x dapat cari shoes yang dia nak..yea lar, Aneen sendiri ada berapa psg kasut - sandal adidas, white minnie mouse crocs, selipar pergi pasar, white boot, dan yang terbaru yang opah dia beli semalam tue lar, dancing shoes katanya (sbb terompah tue ada tumit)..kalah mummy dia..Ayyen pulak, ada jer untuk tumpang tuah kakak..x balance dunia kami kalau beli barang untuk seorang sahaja..yea lar, 'kembar beza 14 bulan' kat rumah tue suka dengki-mendengki..pening nk layan..

Mmm..habis cerita ini sampai sini dulu kot..nnt saya cuba apdet lg yea..


note to dee..amacam dee percubaan aku untuk membahasa Melayukan blog aku nie?? berjaya x?? hahahaha..

note to daddy..d..tlg bwk diorg keluar yea wiken nie, i nk apdet blog..tp jgn pergi tempat best2 pulak..nnt i nk ikut, n menambahkan lagi koleksi cerita yg x sempat diblogkan..hehe..

2 comments:

eeda96 said...

mcm x best bc bila blog ni dibahasa melayukan. mcm ada yg x kena n something missing je. hiihih...better wrte in english kot.

Dang Fatiha Subkylatifputri said...

hahahah..mcm bukan deng yg berckp kan lenggoknya..hahahaha..ntah pape ntah, kalau berckp blh jer ckp melayu..bila menulis cam kurang jln...

Digital Scrapbooking at WiddlyTinks.com
Scrapbook at WiddlyTinks.com